De laatste november weken

30 november 2019 - Manly, Australië

Ik loop een beetje achter met verhaaltjes schrijven. Nu eindelijk tijd gemaakt.
het is ook zó druk...met wat eigenlijk 😊.

Twee zondagen achter elkaar zijn we bij Frank en Nancy uitgenodigd voor een bbq. De eerste keer met de zakenpartners van Frank. Erg gezellig en ook leuk hen te ontmoeten. En de 2e keer met de vrienden van Nancy vanuit haar schooltijd. Dat zijn o.a. de meiden die Frank en Henk in 1988 hebben ontmoet tien ze n jaar in Sydney waren. Frank is uiteindelijk met Nancy getrouwd. En woont hier dus nog steeds. Wat een gezelligheid! Weer een boel gegeten, gedronken en gekletst. En leuke tips voor restaurants gekregen als we 10 dagen in Sydney logeren.

Bbq at Nancy’s

In  vrijwel elk gesprek wat je hier met werkenden hebt valt op dat de meeste mensen ver reizen voor hun werk. Ver in onze begrippen dan. Vaak is 1,5/2 uur enkele reis heel normaal. Nu is Sydney area ook erg groot, maar ik geloof niet dat ik er nog zin in zou hebben.
de wegen zijn hier matig. De stad en alle buitenwijken zijn de laatste 25 jaar heel hard gegroeid. Maar de wegen lopen achter. Je staat op zondag dan ook gewoon midden op de dag in de file ergens van buitenwijk naar buitenwijk.

En toen was het maandag de 25e. En kwam Raymond een weekje bij ons.

The Manly skiff club

‘’S avonds maar meteen eten in de skiff club. Het was die dag regenachtig, dus dat werd binnen zitten. En drúk! Maar gelukkig konden we, met uitzicht op allerlei sportkanalen, een hapje eten.