Koala's

25 januari 2020 - Somersby, Australië

Ja, koala's. Dat heb ik nou echt altijd zulke schattige dieren gevonden! Dus nu we in Australië zijn moet het toch lukken om ze een keer te zien. In het wild wordt lastig. Daarvoor zitten we niet in het goede deel van het land. En sowieso zijn ze lastig te vinden.

Dus op naar de Taronga Zoo in Sydney. Raymond mee, want die logeerde toen bij ons. Eerst gezellig met de ferry van Manly naar Sydney en van daar door naar de Zoo. Prachtig tripje over het water en dan met een kabelbaan omhoog naar de Zoo. En de verwachtingen waren hoog gespannen.
Ik zal jullie de teleurstelling die we uiteindelijk hadden besparen....als de helft van de dieren een soort van zichtbaar waren was het veel. Erg jammer voor zo'n beroemde dierentuin.
Maar: we hebben in ieder geval 1 koala gezien....
En tijgers. En 1 krokodil. En vooral heel veel gelopen ;)
Het uitzicht vanuit de dierentuin op Sydney aan de overkant van het water was prachtig. Dus daar staan we met z'n 3tjes lachend voor.

View from the zoo             Tijgers!!

Na deze optie om koala's te zien moesten we iets anders verzinnen. En dat is eigenlijk per ongeluk heel goed gelukt! In de week dat we in Terrigal logeerden zijn we naar het Australia Reptile Park in Somersby gegaan. Nou zie ik jullie denken: koala's en een reptile park? Geloof me, dat had ik ook niet bedacht. Dus wat schetst onze verbazing toen ze hier een hele groep koala's hadden! En nog supergoed te zien. Helemaal verliefd!
1 van de jongens die er werkte heeft nog wat mooie foto's van dichtbij gemaakt. Superlief!
En we hadden ook mazzel dat 1 van de mannetjes wakker werd en opeens bedacht dat 'ie zin had in een vrouwtje. Wat een geluid kwam daar uit! En dus "hup" iedereen wakker.

4500598-s.jpg?1579932098

4500599-s.jpg?1579932150

Zo zie je maar weer: soms verrast het leven je en maakt alles weer goed ;)

Ps: kijk zeker ook even naar het filmpje (het was wel een beetje lastig filmen).
O ja: we hebben er ook de zeldzame en met uitsterven bedreigde platypus gezien. Een vogelbekdier in het Nederlands. Erg vreemd beest.

4500607-s.jpg?1579933276

Van reisblog naar fotoboek