Chinese new year, kunst en veel regen

9 februari 2020 - Manly, Australië

Nu het hier al bijna 3 dagen fulltime regent heb ik wat meer tijd om iets op het blog te zetten ;)
We hebben de laatste week niet heel veel gedaan. na een redelijk begin van de week is het eigenlijk vooral steeds natter geworden. Dus dinsdag 4 februari zijn we met de ferry naar Sydney gegaan. Heerlijk dagje!

Het Chinese New Year wordt hier normaliter 2 weken lang groots gevierd. Daar getuigen o.a. allerlei kunstwerken bij Circular Quay van. Alleen dit jaar is er weinig gevierd vanwege het coronavirus. Voor zover wij meekrijgen zijn de meeste dingen afgelast en mijdt iedereen de Chinese wijk hier. Je kunt het niemand kwalijk nemen met een virus wat zo besmettelijk lijkt te zijn....

4516785-s.jpg?1581137049

Meer foto's in de foto galerij.

Henk is vandaag naar the museum of Sydney gegaan. Gaat met name over historie. En ik naar een prachtige tentoonstelling in het Museum of Contemporary Art. Daar is een prachtige tentoonstelling van Cornelia Parker. Een Britse kunstenares. Ik heb in de foto's een paar van haar kunstwerken met een korte beschrijving geplaatst voor degen die het interessant vindt. Zelf kan ik er uren naar kijken. Mocht je ooit ergens in de gelegenheid zijn een tentoonstelling van haar te zien dan kan ik dat van harte aanraden!

4516792-s.jpg?1581137493

4518495-s.jpg?1581229756

Gisterenavond (zaterdag) konden we gelukkig nog wel met de auto weg. We hadden afgesproken met een oud-collega van mij van Randstad. Die hier sinds 2010 woont. En op 6 minuten rijden van ons! Hoe krijg je het bedacht. Wat hebben we een heerlijke avond gehad! En wat woont Fred mooi aan de haven van Seaforth. Jammer alleen dat we niet op het terras konden zitten vanwege het prachtige regenachtige weer ;) En eindelijk weer een paar kookaburra's gezien die gezellig een kijkje kwamen nemen terwijl we zaten te eten.

4518612-s.jpg?1581231389Kookies!!!

En nu is het zondag. En kunnen we de deur niet echt uit. Het giet. En dat betekent sinds donderdagavond 3 tot 10 mm per uur die vrijwel continu uit de hemel naar beneden komt. Aangezien we hier op zo ongeveer het laagste punt van Manly zitten betekent dat voor ons: rivier voor de deur. Fastflooding area noemen ze dat hier. En de enige manier om van het water af te komen is als het getijde (eb en vloed) meewerkt. Bij eb loopt de straat redelijk leeg naar de lagen hierachter. Maar ja, dan moet de zee niet te hoog staan want dan loopt er helemaal niets leeg! En dat is er vandaag dus aan de hand.

Weatherforecast

Gelukkig komt het water niet binnen. Nog een cm of 15-20 te gaan. En als het goed is is het maandagochtend een stuk minder heftig. Enne....ook nog windkracht 5 erbij! Bijna net zoveel wind als jullie in Nederland vandaag met Ciara mogen verwachten als ik het goed begrijp ;)

Meer foto's van de afgelopen dagen in foto's. In de video's zien jullie hoe het water er voor de deur uitziet. Enjoy!

1. Yvette:
    9 februari 2020
    Jee Annerie wat een mooie foto's! Jullie zien er ontspannen uit en genieten ondanks de regen, heerlijk! Vandaag (zondag 9-2) wachten we idd de storm af hier in NL....verheug me op de rest van de verhalen die nog komen! Liefs Yvette
  2. Annerie Raaijmakers:
    Ik ga mn best doen! Dat getyp op n Iphone is best tijdrovend 😉
    Als t zonnetje weer gaat schijnen plaats ik vast nog wat nieuwe foto’s. Voorzichtig in de storm vandaag!
  3. Sandra:
    9 februari 2020
    Lekker blijven genieten, gewoon n wijnproeverij inboeken;)
  4. Annerie Raaijmakers:
    9 februari 2020
    Zo is t maar net! Gelukkig wijntjes genoeg in de buurt om te proeven. Moeten we alleen wel door een hele laag water heen waden. En dat wordt toch echt afgeraden vanwege wat daar weer allemaal in ronddrijft 😳
    Never a dull moment. Lang leve Netflix 🤪
  5. Carola Van Marrewijk:
    10 februari 2020
    Verplichte rust is soms ook lekker. Jullie maken wat mee met de natuur en het weer in Australië.
  6. Annerie Raaijmakers:
    10 februari 2020
    Relaxed zijn we inmiddels wel: no worries (besides flooding 😜)
  7. Alie de jong:
    14 februari 2020
    nog 2 weken en dan weer terug naar Nederland. Het heeft lang genoeg geduurd.
  8. Alie de jong:
    ik heb eens gekeken naar die kunstenaar Cornelia Parker
    ze maakt mooie dingen. maar die grote hond en die andere grote dingen, zijn die ook van haar?
  9. Annerie Raaijmakers:
    14 februari 2020
    Nee hoor, die hond enz zijn buiten het museum. Voor het Chinese Nieuwjaar. Dat vieren ze hier in Sydney normaal heel groots. Alleen dit jaar nauwelijks vanwege het coronavirus...